“Of je nu denkt dat je het kan, of denkt dat je het niet kan. Je hebt altijd gelijk.”

Gemiddeld heb je als mens zo’n 50.000 gedachten per dag. Ruim meer dan de helft hiervan is niet effectief. Of zelfs negatief. Hierdoor kun je piekeren, je somber voelen, slecht kijken naar jezelf of je angstig voelen. Wat zou er met je gebeuren als je anders kijkt naar je gedachten, zodat ze neutraal of zelfs positief zijn?

Als je neutraal denkt, ben je nieuwsgierig en sta je open voor jezelf en de omgeving. Zijn je gedachten positief, dan zie je zelfs kansen. Het bevordert je zelfacceptatie en zelfredzaamheid. Je manier van denken veranderen zorgt voor een gedragsverandering die jou verder helpt.

Gedragsverandering start met anders kijken naar je gedachten
En dat wordt vaak lastig gevonden. Anders kijken en je gedrag veranderen is immers meer dan het draaien aan wat knoppen. Het gaat om het beïnvloeden van de psychische processen in je brein. En dat is niet gemakkelijk. Het is fijn als je daar wat ondersteuning bij kunt krijgen.

Inzicht in jezelf, patronen en systemen
Ik geef je inzicht in jezelf en in je patronen en maak daarbij gebruik van de technieken van cognitieve gedragstherapie. Daarnaast bekijk ik via een systemische benadering jouw omgeving. Je achtergrond, omgeving en situatie spelen namelijk een belangrijke rol bij hoe je doet en in het leven staat. Dit geeft je veel opheldering en maakt dat je een betere manier vindt van omgaan met anderen, situaties en problemen.

Ambulante coaching in jouw eigen omgeving
Ik zet ambulante coaching in dat zich richt op gedragsverandering. Daarvoor kom ik bij jou thuis en begeleid ik je kortdurend bij het ontwikkelen van een sterke balans tussen jouw manier van denken, voelen en doen. We werken toe naar zelfacceptatie en het kunnen omgaan met lastige momenten. Kun of wil je niet bij jou thuis afspreken, dan kunnen we ook afspreken in mijn praktijkruimte in Gaanderen (Gld).

Geïnteresseerd in ambulante coaching? Neem dan contact op.